SiteVisiondagarna
Sök på sitevisiondagarna.se
Sök på sitevisiondagarna.se

Maria Hofling

Från go ahead till launch på 90 dagar

Den snabba resan med att skapa ett socialt intranät för folk som letar fel.

När djursjukvårdskedjan Evidensia väl bestämde sig för att investera i ett nytt intranät i Sverige skulle det gå fort. 1200 medarbetare behövde komma närmare varandra och samtidigt få ordning på alla viktiga dokument.

Lanseringen landade väl och tack vare amabassadörernas goda ord bestämde högsta ledningen i England att samma plattform skulle införas i hela koncernen – alla åtta länder – för att enklare kunna nätverka och dela kompetens över landsgränserna.

Men utmaningar kvarstår i en branch av medarbetar som letar fel hela dagarna och aldrig sitter still. Lanseringen är bara startskottet.

Om Maria

Maria Hofling är kommunikatören som brottades med priolistan och alla delar som behövde bli klara inför lanseringen av Evidensias svenska intranät. Nu projektleder hon utrullningen av plattformen i resten av Europa.

SiteVision

Kontakta oss

sitevisiondagarna@sitevision.se

Anmälan

Ulrika Sandberg
anmalan@sitevisiondagarna.se

Sponsorer

Daniel Klingzell
sponsor@sitevisiondagarna.se


SiteVision

SiteVision på Facebook
sitevision.se
SiteVision på Instagram
SiteVision på Twitter