Logotyp för SiteVisiondagarna 2020
Sök på sitevisiondagarna.se
Sök på sitevisiondagarna.se

Från lagringsyta till levande kanal – så optimerar du innehållet på Youtube

Linus, prisad marknadsförare på Örebro universitet, ger dig 10 konkreta tips.

Linus Mattisson

Marknadsförare Örebro universitet

Youtube är i dag världens näst största sajt och sökmotor efter Google. Youtube har över två miljarder inloggade användare varje månad och varje minut laddas det upp över 300 timmar video.

I dag använder de allra flesta företag och organisationer sina Youtubekanaler främst som lagringsytor. Men genom att optimera innehållet går det att skapa mer tittning, nå sina målgrupper och samtidigt stärka varumärket. I den här föreläsningen ger Linus Mattisson tio tips hur du kan optimera innehållet på Youtube.

Om Linus Mattisson

Linus jobbar som marknadsförare på Örebro universitet, men har en lång bakgrund som journalist. Vann priset som Årets kommunikatör i offentlig sektor 2017.

Platinumsponsorer

Guldsponsorer

Silversponsorer