Vit logotyp för Sitevisiondagarna

Vill ingen ha världens bästa intranät?

Ett intranät som inte används är värdelöst! Jonathan och Fredrik pratar om den största utmaningen - att få medarbetare att använda intranätet. Utifrån förstudier, införanden och verksamheters utveckling har Fredrik och Jonathan plockat fram de viktigaste faktorerna för att få ett intranät att leva och bidra till en välmående organisation.

Fredrik Stodne

Sitevisionansvarig, Soleil

Jonathan Lind

Säljare, Soleil

Nya intranät tas fram som på löpande band i Sverige

Nästan alla med ambitionen att skapa den bästa digitala arbetsplatsen, att den ska bidra till en positiv kultur och främja samarbete. Sällan stöter vi på ett bra svar på kanske den viktigaste frågan - Hur får vi våra medarbetare att faktiskt använda intranätet? För när allt kommer omkring - Världens bästa intranät är väl ett misslyckande om ingen använder det?

Vad behöver man tänka på för att få användandet att öka? Hur får man medarbetarna att ta till sig information? Hur får man medarbetarna att börja använda intranätet som kommunikationsplattform? Jonathan och Fredrik har jobbat med intranät länge, de har sett framgångar och undergångar och drar sina slutsatser kring vad som verkligen skapar världens bästa intranät!

Om Fredrik och Jonathan

Fredrik Stodne är Sitevisionansvarig på Soleil och Jonathan arbetar med försäljning. Tillsammans besitter de både bred och djup kunskap om såväl Sitevision som om intranät.

Logotyp för Soleil
Fredrik Stodne

Sitevisionansvarig, Soleil

Jonathan Lind

Säljare, Soleil